آموزش نحوه فنر زدن چاه حمام

فنر زدن چاه حمام یکی از راهکارهای زودبازده برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب حمام است در این روش می توان با حفظ نظافت و تمیزی محیط حمام به راحتی لوله فاضلاب را باز کرد. در این مطلب مراحل فنر زدن چاه حمام آموزش داده شده است.

فنر زدن چاه حمام در چه مواقعی ضروری است؟

روش‌های زیادی برای رفع گرفتگی چاه وجود دارد از جمله استفاده از تلمبه دستی و استفاده از ترکیب سرکه و جوش شیرین اما این روش ها تنها قادر به رفع گرفتگی های سطحی میباشند. فنر زدن چاه حمام در رفع گرفتگی های شدید لوله فاضلاب حمام نیز موثر است.
برای دریافت شماره تماس نزدکترین لوله بازکن در تهران جهت فنر زدن چاه فاضلاب حمام اینجا کلیک کنید.

مراحل فنر زدن لوله فاضلاب حمام

مرحله اول: ابتدا فنر مناسب لوله فاضلاب حمام را تهیه کنید این فنر ها دستی بوده و میزان سرعت و چرخش آن ها بستگی به نیرویی دارد که شما به آنها وارد میکنید پس به سادگی قابل کنترل است.
دقت کنید که فنر لوله بازکن دستی جهت فنر زدن توالت ایرانی فرنگی سینک ظرفشویی و سایر لوله های فاضلاب نیز مورد استفاده قرار می گیرد.
مرحله دوم: در مرحله بعد کفپوش لوله فاضلاب را بردارید و سر فنر را به آرامی وارد لوله کنید هنگامی که فنر به زانویی لوله رسید آن را کمی بچرخانید و به سمت جلو هدایت کنیم این کار تا زمانی که فنر به گرفتگی برسد انجام دهید.
مرحله سوم: در این مرحله از فنر زدن لوله فاضلاب حمام باید فنر را جهت عقربه های ساعت بچرخانید تا زمانی که احساس کنید این چرخش به حالت عادی در آمده است مراقب باشید اگر فنر نمیچرخد نیروی زیاد بر آن وارد در این زمان بهتر است فنر را کمی بالا بکشید و بعد شروع به چرخاندن کنید و فن را را به سمت جلو هل دهید در صورت اعمال نیروی زیاد به فنر مرد باعث شکستگی فنر یا سوراخ شدن لوله فاضلاب میشوید.
در مرحله آخر فنر زنی لوله حمام می توانید فنر را در جهت برعکس عقربه های ساعت چرخانده تا رسوبات و مواد زائد از لوله فاضلاب خارج شوند.

علت فنر زدن چاه حمام چیست؟

لوله حمام ورودی کوچکتری نسبت به چاه توالت دارد درد در نتیجه خوشبختانه اجسام بزرگ به داخل آن سقوط نمی‌کنند اما کوچک بودن لوله فاضلاب حمام باعث شده که این لوله با کوچکترین علتی گرفته شود همین موضوع مشکلات زیادی را برای سیستم لوله کشی فاضلاب ایجاد می کند و در این مواقع با فنر زدن چاه حمام به وسیله فنر دستی یا دستگاه فنر زنی برقی  می توان این مشکلات را برطرف کرد.

چند نکته در هنگام فنر زدن چاه حمام

در صورتی که موفق به باز کردن لوله فاضلاب حمام با فنر نشدید و ساکن یکی از مناطق تهران همچون شهرک غرب می باشید از روش‌های غیر اصولی و نادرست برای رفع گرفتگی چاه حمام استفاده نکنید و از متخصصان لوله‌ بازکنی شهرک غرب کمک بگیرید.

قبل فنر زدن چاه حمام بهتر است مقداری آب جوش و مواد شوینده مثل شامپو یا مایع دستشویی داخل چاه ریخته رسوبات و گرفتگی ها نرم شوند و به راحتی از بین بروند. برای اینکه مطمئن شوید هیچ چگونه مواد زائدی داخل لوله باقی نمانده است بهتر است فنر زنی لوله حمام را چند بار تکرار کنید.

با توجه به این که حمام محیطی بسته است تا جای ممکن محلول های شیمیایی لوله بازکنی استفاده نکنید و فنر لوله بازکنی یا چاه بازکن دستی برای رفع گرفتگی لوله فاضلاب حمام استفاده نمایید.
در مواقعی که گرفتگی چاه حمام بسیار شدید می باشد فنر زدن چاه حمام با فنر لوله بازکن دستی نتیجه بخش نیست تنها متخصصان لوله بازکن و چاه بازکن به وسیله دستگاه های پیشرفته فنر زنی می توانند لوله فاضلاب حمام را باز کنند.

در هنگام فنرزدن لوله فاضلاب حمام مراقب باشید که اگر فنر نمی‌چرخد نیروی زیادی بر روی فنر وارد نکنید و کمی فنر را بالا بکشید و از قسمت بالا تر شروع به چرخاندن کنید و کم کم فنر را به جلو هل دهید، چرا که اگر نیروی زیادی هنگام فنر زدن لوله فاضلاب حمام بر روی فنر اعمال کنیدباعث شکسته شدن فنر و یا سوراخ شدن لوله فاضلاب حمام می‌شود.

لطفا به این مطلب رای دهید:
[تعداد: 0    میانگین: 0/5]

دیدگاهتان را بنویسید